142 gostiju, 1 korisnik

Poslednje poruke

Autor Tema: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky  (Pročitano 3704 puta)

Miwosh

  • Gost
S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
« poslato: Mart 29, 2008, 11:06:40 »
S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky






Marta 2007. godine, posle šest godina razvoja, S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl je konačno ugledao svetlost dana. Očekivala se izvanredna igra, koja će pak opravdati očekivanja igrača, kao i dugi vremenski period razvoja. I zaista, Shadow of Chernobyl jeste izvanredna igra, koja pleni i zastrašuje svojom atmosferom, osećajem nespokojstva i uvek prisutne depresije u sivilu sveta - zone, u okolini ozloglašene nuklearne elektrane Černobil. Međutim, razvojni tim, kako se ispostavilo kasnije, zagrizao je mnogo više nego što je bio u stanju da sažvaće. Kako su godine prolazile, neke od ideja, prvobitno sastavni deo igre, odbačene su i kao takve izgubile su svoje mesto u viziji razvojnog tima, viziji koju su oni podelili sa fanovima i obećali njeno ostvarenje. U julu 2007. godine, GSC Game World najavljuje nastavak, tj. prequel - Clear Sky, čija će radnja biti smeštena godinu dana pre događaja viđenih i odigranih u Shadow of Chernobyl. I ovoga puta GSC je pred sobom postavio visoke ciljeve, a Clear Sky neodoljivo podseća na igru kakvu je ovaj razvojni tim prvobitno nameravao da napravi.







Shadow of Chernobyl je ostavio neodgovorena pitanja, na koja će, prema rečima GSC-a, Clear Sky odgovoriti. Naime, Clear Sky stavlja igrača u ulogu plaćenika, čija je misija ubistvo S.T.A.L.K.E.R.-a (Scavengers, Trespassers, Adventurers, Loners, Killers, Explorers i Robbers) Streloka - protagoniste Shadow of Chernobyl-a. Kako je radnja prequel-a smeštena godinu dana pre početka radnje u prvom delu, Clear Sky će objasniti kako je Strelok završio u kamionu smrti (Death Truck) i kako je zona postala onakva kakva jeste u Shadow of Chernobyl-u.

Endžin koji će pokretati Clear Sky jeste unapređeni X-ray endžin - X-ray Engine 1.5. Konkretna unapređenja odnose se na A-Life sistem veštačke inteligencije, novi teksturni endžin, kao i na sam gameplay, čija će unapređenja biti proizvod povratnih informacija dobijenih od samih igrača, kao i ideje koje je razvojni tim napustio tokom godina razvijanja prvog dela.

Sama zona sastojaće se od jedne polovine lokacija već viđenih u Shadow of Chernobyl-u i polovine novih. Lokacije koje će biti prenete iz prvog dela, ipak neće biti identične, već modifikovane i dorađene kako bi odgovarale događanjima od pre godinu dana. Jedna od novih lokacija jeste Marshland, koja će biti najveća lokacija dosada viđena u S.T.A.L.K.E.R.-u, koja će, kako joj i ime govori, biti pretežno pod močvarnom vodom i odgovarajućim rastinjem, naravno, sve to prezentovano na "Černobilski" način.

Clear Sky stavlja akcenat na borbu između frakcija, prema rečima razvojnog tima, u pitanju je sveopšti rat, a na igraču je da odluči kojoj će se, od osam frakcija koje postoje, pridružiti. Igrač, naime, nije primoran da se privoli nekoj od frakciji, ali će, ukoliko to uradi, biti počastvovan mnoštvom misija, oružja i opreme, kojima ne bi drugačije imao pristup. Frakcije koje će se međusobno boriti za dominaciju u zoni jesu Bandits, Duty, Freedom, Clear Sky, Mercenaries, The military, Scientists i Lone Stalkers. Misije koje će biti dostupne pridruživanjem nekoj od frakcija sastojaće se od lova mutiranih zveri do zauzimanja ključnih lokacija, kao što su karaule, fabrike i kampovi drugih frakcija. Svaka od zauzetih lokacija učiniće tu frakciju jačom, što će biti vidljivo na igračevoj opremi, ali i na opremi i naoružanju saboraca.






"Većina elemenata u Clear Sky-u jesu iz originalnog koncepta na kojem smo radili, ali koji nisu uključeni u S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl" - Anton Bolshakov, GSC menadžer projekta. Evidentno je da GSC Game World pokušava da viziju prvobitno planiranu za prvi deo prenese na Clear Sky, i ispuni data obećanja igrom kakvu je oduvek nameravao da kreira.

 

Naziv Igre:
S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky

Razvojni Tim:
GSC Game World

Žanr:
Survival FPS

Datum Izlaska:
GSC Game World i Koch Media su objavili da će se S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky pojaviti u prodavnicama 29. avgusta ove godine



Game trailer Small | Large










izvor: www.pcigre.com Autor: Mlađan Đorđević
« Poslednja izmena: Mart 31, 2008, 15:18:01 by Miwosh »

Van mreže Sale

  • Administrator
  • Ne silazi sa Foruma
  • *****
  • Poruke: 4738
  • Live in your world, play in ours.
    • Mega blog
Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
« Odgovor #1 poslato: Mart 29, 2008, 18:32:07 »
Hvala Miwoshe na ovim infoima, odličan post. Samo tako nastavi  :-)
Mega blog Blog koji prati novosti iz sveta filma, muzike, tv serija, interneta, softvera, video igara, stripova i još ponečeg...

Van mreže Sale

  • Administrator
  • Ne silazi sa Foruma
  • *****
  • Poruke: 4738
  • Live in your world, play in ours.
    • Mega blog
Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
« Odgovor #2 poslato: Jun 06, 2008, 15:34:50 »
Najsvežija vest za ovu igru je da izilazi na tržište 29 avgusta 2008. Da bi skratili (Hereticu  ;-) ) čekanje, evo flash galerije sa slikama iz igre : http://www.jeuxvideo.com/screenshots/00019/00019352_051.htm . Pritisni play za slide show.
Mega blog Blog koji prati novosti iz sveta filma, muzike, tv serija, interneta, softvera, video igara, stripova i još ponečeg...

Van mreže Heretic

  • Ne silazi sa Foruma
  • *****
  • Poruke: 4465
Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
« Odgovor #3 poslato: Jun 06, 2008, 19:45:04 »
Zar mislis da nisam skinuo ona 3 "preview" videa cim su se pojavila? Jao...

Ne izlazi se tako lako iz Zone...

Van mreže Sale

  • Administrator
  • Ne silazi sa Foruma
  • *****
  • Poruke: 4738
  • Live in your world, play in ours.
    • Mega blog
Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
« Odgovor #4 poslato: Septembar 07, 2008, 01:11:44 »
                        

# Minimalno    : Windows 2000/XP/Vista, Pentium IV 2 GHz ou AMD XP 2200+, 512 Mo  RAM, grafička GeForce 5700 ili Radeon 9600
# Preporučeno : Windows XP/Vista, Core 2 Duo E6400 ou AMD 64 X2 4200+, 1,5 Go  RAM, grafička GeForce 8800 GT ili Radeon HD 2900 XT



       

Specijalni pozdrav za Heretica koji je čekao ovaj naslov  :uu:
Izašao je novi S.T.A.L.K.E.R !

Grafika 17/20 - Može se reći da su programeri igre odradili dobar posao. Jeste da Clear Sky nije toliko impresionantan kao Crysis u tehničkom pogledu, ali različiti pejzaži Zone imponiraju lepotom i ubacuju nas u fenomenalnu apokaliptičnu atmosferu. Estetski uspeh pojačan svetlosnim efektima i gotovo verodostojnim klimatskim uslovima. Jedina mala žal : većina oblasti su reciklirana iz Shadow of Chernobyl-a ; prijale bi novine u tom pogledu ali to ipak ne bi bilo kompatibilno sa Zonom...

Igrivost 16/20 - Proceniti igrivost ovakvog naslova i nije baš lako. Za početak, mora se reći da je igra namenjena hardcore igračima, jer je teško preživeti čak i na najlakšem nivou. A evo i noviteta : rat između različitih frakcija ? Simpatična ideja ali ne donosi ništa novo. IA protivnika ? I dalje je problematična, naročito saveznika u misijama. Vodiči ? Pratkični su ali ne pokrivaju nedostatak vozila za kretanje u igri. Ali nadograđivanje oružja je veoma korisno. Ono što malo spušta ocenu je postojanje brojnih bagova...

Dužina igre 15/20 - Zona je sastavljena iz desetakoblasti. Računajte oko dva sata istraživanja za svaku od njih, a ako stremite samo ka glavnim zadacima u igri , sklopićete je za desetak sati. U svakom slučaju je duže o trenutnih produkcija tog tipa. Što se tiče ponovnog igranja nakon prelaženja , nema velikog interesa jer igra ima samo jedan moguć kraj...

Zvučni efekti 16/20 - Bez većeg inenađenja u igri nailazimo na ambijentalne muzike i zvučne efekte visokog nivoa kvaliteta. Glasovi junaka u igri su solidnog kvaliteta a dijalozi Stalkera su na ukrajinskom jeziku...

Ukupna ocena : 17/20

Stalker : Clear Sky logično mnogo podseća na svog prethodnika (što nije mana) : isti kvaliteti ali isti i nedostaci. Bez obzira na sve , prilagođavamo se lako na prve a brzo zaboravimo one druge jer ponovo osetiti strašni ambijent Zone je zadovoljstvo koji će svaki fan igre osetiti. Clear Sky je retka perla, slažem se ne baš dostupna početnicima, namenjena igračima koji su željni izazova. Sve pohvale za igru !

Trejler možete pogledati ovde : http://www.jeuxvideo.com/videos_editeurs/0001/00012720/s_t_a_l_k_e_r_clear_sky_f1q0.htm

« Poslednja izmena: Septembar 07, 2008, 01:26:06 by mega games »
Mega blog Blog koji prati novosti iz sveta filma, muzike, tv serija, interneta, softvera, video igara, stripova i još ponečeg...

Van mreže Heretic

  • Ne silazi sa Foruma
  • *****
  • Poruke: 4465
Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
« Odgovor #5 poslato: Septembar 08, 2008, 23:53:10 »
Specijalni pozdrav za Heretica koji je čekao ovaj naslov  :uu:
Hvala! Tek sam sada primetio pozdrav. :)

Skinuto je nekih 45% engleske verzije (koja radi) i nadam se da cu prekosutra moci da prenesem utiske.  :knight:

Van mreže cambridge

  • Hyper-aktivan član
  • ***
  • Poruke: 594
Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
« Odgovor #6 poslato: Septembar 13, 2008, 15:19:32 »
prenesi nam utiske :)
cam.vacau.com

Van mreže Heretic

  • Ne silazi sa Foruma
  • *****
  • Poruke: 4465
Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
« Odgovor #7 poslato: Septembar 22, 2008, 20:43:15 »
Za razliku od prethodnog Stalkera, Clear Sky na prilicno jakoj masini mogu da pokrenem u rezoluciji od 1280x960 piksela, sa high detaljima (maximum je najvisi nivo detalja), pri cemu je povremeno seckanje neizbezno. Nacin osvetljavanja objekata je bitno unapredjen, po koji detalj na uniformi takodje, ali teksture ostadose identicne - hardverska zahtevnost je mogla biti umerenija.


Sam pocetak, s obziron na cinjenicu da se radi o prologu koji bi trebalo da obezbedi dodatne informacije o nastanku Zone, je nedorecen, maglovit i kvarno podseca na Shadow Of Cheronobyl. Ponovo dozivljavate nesrecu na terenu, stalkeri vas kupe i eksportuju u bazu Clear Sky frakcije, gde se budite bez secanja o prethodnim zbivanjima. Trulo! – ili recima engleza: Lame! Uverite se sami:


Jedan od pozitivnih elemenata igre je mogucnost izbora frakcije – strane na kojoj cete se boriti – i vodjenje iste do pobede. PDA uredjaj ocitava trenutni rejting, ljudstvo i zalihe odabranog tima, dodatno olaksava planiranje akcija, ali zato komplikuje krstarenje Zonom, sto ranije nije bio slucaj.


Svet u kome se krecete je ogroman (prilozeni screen shot, X10), i nije preporucljivo zapocinjati pustolovinu u ispitnom roku, pred tromesecje ili zetvu kukuruza, jer biste zaboravili gde se nalazite, sta ste zapoceli, kuda idete... PDA je sredjen: mapa se lakse koristi; konverzacije nemaju bagove; misije su preglednije, bla bla bla!


U inventaru se sada nalaze cetiri vrte otpornosti koje unapredjujete u toku igre: Psy (jer je Zona entitet koji razmislja i pokusava da utice na vase rasudjivanje stvarnosti), Fire, Poison i Radiation. Budjavi, nazovi RPG elementi. Lazu bre! Nema od RPG-a ni povlaka!


Oruzje je moguce popravljati (konacno) na odredjenim “extraction pointima”, nadogradjivati zapreminu sarzera, optiku, pa cak i domet. Tako sebe nepaznjom mozete dovesti u situaciju da “assault rifle” pretvorite u snajper neupotrebljiv na blizinu. Oprez! Zonom se vrzmaju lopovi koji kradu predmete; makar ih upokojili istog trenutka, ukradeno se cesto nece naci u inventaru kradljivca. WTF?


Druga pozitivna strana igre jeste prikupljanje artefakata koji pruzaju najrazlicitije nepojebivosti. Sada se artefakti nalaze u samim anomalijama, nevidljivi su, i moguce ih je registrovati pomocu specijalnog uredjaja. Prisutnost artefakata ne povlaci sa sobom i njihovo lociranje, jer u prvih deset sati igranja (miminum) nemate opremu dovoljno otpornu na zracenje, te ce se svaki pokusaj kradje zavrsiti ovako:


Zakljucak: Ko nije presao prvi deo na ‘Veteran’ tezini, moze da se pozdravi sa prelazenjem drugog dela. Ali ozbiljno. Nikad manje novca, nikad veceg odricanja od kupovine zavoja i medkita… Nikad vece smrtnosti protagoniste!


Ocena: Samo za Heretike. Svi ostali ce biti smoreni! Zesce! :)
« Poslednja izmena: Septembar 22, 2008, 20:45:14 by Heretic »

Van mreže Sale

  • Administrator
  • Ne silazi sa Foruma
  • *****
  • Poruke: 4738
  • Live in your world, play in ours.
    • Mega blog
Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
« Odgovor #8 poslato: Septembar 22, 2008, 21:01:24 »
svaka čast za opis Heretic
Mega blog Blog koji prati novosti iz sveta filma, muzike, tv serija, interneta, softvera, video igara, stripova i još ponečeg...