92 gostiju, 0 korisnika

Poslednje poruke

Autor Tema: Srbi preko Tojote u Formuli 1  (Pročitano 4102 puta)

Van mreže Sephiroth

  • Moderator
  • Ne silazi sa Foruma
  • *****
  • Poruke: 6322
Srbi preko Tojote u Formuli 1
« poslato: Novembar 29, 2009, 23:07:20 »
Srbi preko Tojote u Formuli 1
Zoran Stefanović, vlasnik kompanije AMCO, pregovara s Japancima o ulasku u „veliki cirkus“. Miloš Pavlović jedan od kandidata za mesto vozača


Čudo neviđeno!  Zoran Stefanović, srpski biznismen, koji posluje u Velikoj Britaniji, u pregovorima je s „Tojotom“ kako bi otkupio prava ovog tima i naredne godine takmičio se u Formuli 1. To praktično znači da bi Srbija u „velikom cirkusu“ dobila svoju ekipu, koja bi se zvala Stefan grand pri, a snabdevač motorima ostala bi „Tojota“.
Zoran Stefanović vlasnik je kompanije AMCO, koja ima sedište u državici Sao Tome i Principe. On već mesecima vodi prepisku sa EU i Bernijem Eklstonom o licenciranju timova. Po britanskim sajtovima i forumima spekuliše se da bi Miloš Pavlović, srpski vozač, mogao da debituje u domaćem timu, ukoliko Stefan grand pri, naravno, dobije odobrenje vlasnika F1 Bernija Eklstona.
- Spremni smo za sva iskušenja koja nas očekuju u F1. Imamo kapacitet, već spremljen bolid, ljude, sve što treba za jedan tim. Isto tako, iza nas je bogata tradicija i istorija automobilizma u Beogradu - rekao je Zoran Stefanović za britanski portal Fanatik.
„Tojota“ je posle nekoliko godina silnog ulaganja u F1 bolid, ali bez rezultata, odlučila da rasformira ekipu, a sada su u pregovorima sa Zoranom Stefanovićem. Nagađa se i da bi glavni dizajner novog bolida bio kontroverzni Majk Kaflan, koji je postao poznat po tome što je za Meklaren Mercedes špijunirao Ferari i zbog toga bio izbačen iz britansko-nemačkog tima.   

http://www.kurir-info.rs/clanak/sport/kurir-29-11-2009/srbi-preko-tojote-u-formuli-1
Neon Genesis Evangelion

Van mreže WingsOfDesire

  • Ne silazi sa Foruma
  • *****
  • Poruke: 4099
Србија у најбржем циркусу
« Odgovor #1 poslato: Decembar 07, 2009, 14:45:45 »
Србија у најбржем циркусу

На сајту Тојотиног тима у формули 1 (Тоyота racing team)[1] стоји тужан наслов: “сан је завршен”, уз захвалност свим верним фановима који су навијали за овај тим. Ова вест за нас не би представљала неку нарочиту занимљивост (осим пасионираним љубитељима “најбржег циркуса на свету” који жељно ишчекују сваки пренос трка са стаза у Бразилу, Јапану, Шпанији…), да у јавност није процурила информација да је, како наводе “ Вечерње новости” српски бизнисмен по имену Зоран Стефановић постигао договор да купи поменути јапански тим!

Ко је Зоран Стефановић, човек који ће усрећити све српске љубитеље четвороточкаша? О Зорану се готово ништа не зна, осим чињенице да је по занимању правник и да је власник и оснивач компаније АМЦО[2]. Код нас готово непозната компанија,  по писању Вечерњих новости, свој сајт има на домену малене афричке острвске државе Сао Томе и Принципе…Па ипак, без обзира на чијем се домену налази сајт компаније, свако ко га посети ( ја нисам крио сопствено чуђење када сам по први пут данас заиста и посетио поменути сајт, где сам по први пут нешто и сазнао(?) о овој компанији о којој се у српској јавности готово у опште и није говорило), може видети да АМЦО има више него богат производни програм, који укључује, између осталог, технолошки високо развијене компоненте за авионе и аутомобиле. На сајту се чак  појављује и слика ракете типа “Ариана”, европске космичке агенције, са информацијом да  одређене компоненте за европски свемирски програм АМЦО производи у Србији?!

Уздржавам се да кажем, сувише лепо да би било истинито. У сваком случају, вест да ћемо у некој од наредних сезона Ф1 највероватније видети и српски тим звучи готово невероватно. Уколико се то заиста буде догодило (а по свему судећи и хоће), то ће бити догађај који ће у Србији побудити невиђено интересовање. С разлогом, пошто упркос бројним проблемима, могућност да на некој од стаза формуле 1 видимо и српски тим звучи као остварење сна. Изгледа, ипак, да ће тај сан  на крају и бити досањан.

Како је заправо дошло до тога? Наиме, Зоран Стефановић је већ дуже време покушавао да свој тим укључи у распоред трка формуле 1. Тим поводом, био је и у контакту са Бернијем Еклстоном,  и ако је још од 1998. безуспешно покушавао да за свој тим издејствује место у распореду за ту сезону. Међутим, Зоран Стефановић није одустао од своје идеје да Стефан Гранд При, како гласи име његовог тима, ипак и добије место међу осталим престижним тимовима, међу којима су и Мекларен Мерцедес или Ферари. Наиме, захтев Стефановићевог Стефан Гранд Прија да поменути тим добије учешће у календару за 2010 годину није одобрен. Енглески сајт који је посвећен љубитељима формуле 1, Ф1 ФАНАТИК.cом.[3], пренео је интервју са Стефановићем. На поменутом сајту, српски бизнисмен говори о томе да је његов тим упутио жалбу ЕУ услед кршења европских закона. Наиме, сви нови тимови мораће да користе моторе компаније “Косворт”[4], што по Стефановићевим речима представља директно кршење европских закона. Сајт је чак дао и могућност да се види комплетни докуменат који је у изјави поводом тендера приложио Стефан Гранд При. Стефановић је даље изјавио да би он веома радо са својим тимом узео учешћа у календару за наредну годину, уколико комисија поништи тендер  расписан за учешће нових тимова. Међу три нова тима није се нашао и Стефановићев. У сваком случају, уколико и тендер не буде поништен (највероватније је да ће проћи веома дуг временски период у току ког ће се разматрати приговор Стефан Гранд Прија), Стефановић ће као власник Тојотиног тима ипак узети учешћа у тркама болида формуле 1.

Између осталог, на страним сајтовима помињу се информације о томе да би седиште српског тима било у Београду, управо због повољне локације, јер је стаза у Хунгарорингу веома близу. Наравно, и стаза у Италији је такође близу, тако да шлепери који би превозили опрему не би имали тешкоћа да допреме сву неопходну логистику коју сваки тим који учествује у Ф1 мора имати. Још једна занимљива информација гласи да је Стефан Гранд При ангажовао и бившег шпијуна Мекларен Мерцедеса Мајк Кафлана (Мice Coughlan), који је из овог тима избачен јер је шпијунирао Ферари(!). На тај начин Србија би ипак могла постати део најбржег циркуса на планети, чак и уколико комисија не повуче своју одлуку и не дозволи учешће Стефан Гранд Прију.

Неко би можда рекао да нам након политичког циркуса у земљи не треба и тај циркус на четири точка, па ипак, и ако поједини тимови , као што је то управо случај са Тојотом, понекада бивају присиљени да се услед различитих проблема углавном финансијске природе повуку, прилика да један српски тим учествује у Ф1 циркусу јесте прилика да Србија у многоме добије на маркетиншком плану. Наиме, Стефановић на сајту помиње ( на сајту се помиње да компанија АМЦО, у којој се производе авиони, своје седиште има у Београду?!) да у Србији и у његовој компанији постоје одговарајући  капацитети чак и за конструкцију самих болида формуле 1. Стефановић се са челницима компаније чак и сликао у једном од аеро тунела у Жаркову, који су служили за испитивање аеро-динамичких особина летелица. По његовим речима, ти тунели би управо могли да послуже и у испитивању карактеристика будућих болида који би се евентуално конструисали у Србији!

Заиста, само се можемо надати да ове лепе вести не остану само у домену фикције. Наводно, помиње се како иза Стефановића стоји и српска влада. Сада остаје питање зашто је поменута компанија у Србији потпуно непозната. Поставља се такође питање зашто једна компанија, која поседује такве капацитете, раније није била ангажована на пројектима развоја Србије, њене привреде и инфраструктуре. Ипак, треба да нас радује једна чињеница. Све ово потврђује  да Србија ипак има могућности да се ангажује у производњи компоненти високих технологија. Наравно, морамо се запитати због чега онда тек сада шира јавност сазнаје за ову компанију? Заиста би било сјајно уколико би Србија узела учешћа и имала своје место међу конструкторима и тимовима формуле 1 али је још значајније од тога да се способним људима попут Стефановића, омогући да производњу својих компанија развију у потпуности, што би омогућило и отварање нових радних места,  наравно, као и подизање угледа Србије у свету. Нека нам само Стефановић поживи. Било би лепо да има више људи попут њега који су спремни да своју визију реализују за добробит овог нашег домаћег циркуса, који ће ипак успети, макар у некој од наредних сезона, да појача гас и да барем у неком од завршних кругова ухвати прикључак. Само, чини се да би  Србија, како би стигла на циљ, ипак морала да ускоро стане у пит стоп, како би макар заменила излизане и истрошене пнеуматике!


izvor: nspm.rs

Van mreže Nemanja

  • Aktivan član
  • **
  • Poruke: 332
  • Just live your life free!!!
Odg: Srbi preko Tojote u Formuli 1
« Odgovor #2 poslato: Januar 26, 2010, 13:03:20 »
Oooo... Bilo bi super da se ovo dogodi! Pa mozda nekada dobijemo i svoju stazu, Velika nagrada Srbije! ^_^
Uvijek kad poželim razgovarati s nekim pametnim,
razgovaram sa samim sobom.

http://cache.www.gametracker.com/player/%2e%3APera%3A%2e/188.120.112.30:27015/b_560x95.png

Van mreže Sephiroth

  • Moderator
  • Ne silazi sa Foruma
  • *****
  • Poruke: 6322
Odg: Srbi preko Tojote u Formuli 1
« Odgovor #3 poslato: Februar 10, 2010, 14:43:29 »


http://www.stefangp.com/

 8-) 8-) 8-)

postoji mala sansa, 2 tima kao jos nisu spremna, nemaju pare/bolida i imaju fore da izostanu prve 3 trke, ako se do cetvrte ne pojave stefangp dobija licencu
Neon Genesis Evangelion

Van mreže Sephiroth

  • Moderator
  • Ne silazi sa Foruma
  • *****
  • Poruke: 6322
Odg: Srbi preko Tojote u Formuli 1
« Odgovor #4 poslato: Mart 03, 2010, 14:25:40 »
USF1 čeka 2011, uskače Stefan GP?

Američki tim USF1 odustao je od učešća u predstojećem šampionatu Formule 1 zbog finansijskih problema i zatražio od Međunarodne automobilske federacije (FIA) da mu sačuva mesto za sezonu 2011.
 

"Prijavili smo se za sledeću godinu i sada čekamo odgovor FIA. U međuvremenu smo rekli zaposlenima da obustave rad na bolidu", saopštio je šef tima Ken Anderson.

Konačan spisak timova koji će se ove godine takmičiti u "najbržem cirkusu" biće poznat u narednih dan ili dva, a početak sezone zakazan je za 14. mart u Bahreinu.

Ostaje pitanje da li će FIA odlučiti da krene u takmičenje sa 13, umesto sa 12 timova, ili će na mesto USF1 uskočiti srpski tim Stefan GP, koji sve vreme radi i priprema se kao da će učestvovati u šampionatu.

"Stefan GP još jednom poručuje da želi i može da se takmiči ove godine. Ali jasno nam je da je naš ulazak u šampionat moguć samo uz saglasnost FIA i FOM (nosilac komercijalnih prava F1). Verujemo da će porodica Formule jedan doneti pravu odluku", stoji u saopštenju tima koji je nasledio Tojotine bolide.

USF1 trebalo je da bude jedan od četiri debitanta, zajedno sa Lotusom, Virdžin Rejsingom i Kampos Metom.

Trebalo je da bude jedini tim F1 sa sedištem van Evrope, u Šarlotu (Severna Karolina), a kao njegov prvi vozač najavljen je Argentinac Hoze Marija Lopez, čija je vlada pristala da bude sponzor.

http://www.mondo.rs/s162363/Ostali_sportovi/USF1_ceka_2011_uskace_Stefan_GP.html
Neon Genesis Evangelion

Van mreže Sephiroth

  • Moderator
  • Ne silazi sa Foruma
  • *****
  • Poruke: 6322
Odg: Srbi preko Tojote u Formuli 1
« Odgovor #5 poslato: April 24, 2010, 13:33:53 »
STEFAN GP would like to make a public announcement that the AMCO Corporation and its owner Zoran Stefanovic have today signed an agreement with the Mayor of Stara Pazova, located 25km from Belgrade , Serbia , to build the STEFAN TECHNOLOGY PARK . This will include a racing circuit suitable for the competition of Formula One, and a technical complex that will serve as STEFAN GRAND PRIX’s team headquarters upon completion in two years time.

“I think this is an excellent development for our team, Stara Pazova city, region and country,” Mr Stefanovic said today. “This is proof that we want to put ourselves on the map as a serious hi-tech company, and that we are serious about competing in Formula One for the long term.”

“Bearing in mind that we will soon be on a par with top teams, in terms of facilities and organisation, as Stefan Technology Park looking to be compared with them, we expect many positive improvements in the future,” concluded Stefanovic.

StefanGP would also like to officially announce our bid for the FIA 2011 Formula One World Championship.

The plans for the circuit are as follows:

3538.57m length,
807.21m home straight,
15m width - home straight,
12m width - rest of circuit,
Straights – 5
Corners – 16
Left turns – 5
Right turns – 11

http://www.stefangp.com/news4.htm

dobijamo i stazu jeeea :)
Neon Genesis Evangelion

Van mreže Nemanja

  • Aktivan član
  • **
  • Poruke: 332
  • Just live your life free!!!
Odg: Srbi preko Tojote u Formuli 1
« Odgovor #6 poslato: Jun 14, 2010, 12:25:32 »
Omg... ovo je kao san!!! Ne znam za vas, ali ja jedva cekam da se ovo ostvari... :DDD
Uvijek kad poželim razgovarati s nekim pametnim,
razgovaram sa samim sobom.

http://cache.www.gametracker.com/player/%2e%3APera%3A%2e/188.120.112.30:27015/b_560x95.png