346 gostiju, 0 korisnika

Poslednje poruke

Autor Tema: S.T.A.L.K.E.R  (Pročitano 2016 puta)

Van mreže Sale

  • Administrator
  • Ne silazi sa Foruma
  • *****
  • Poruke: 4738
  • Live in your world, play in ours.
    • Mega blog
S.T.A.L.K.E.R
« poslato: Oktobar 10, 2007, 15:50:51 »
  Elem, heretic mi je dao zanimljive teme za pisanje.Za ovaj put cu se ograniciti samo na S.T.A.L.K.E.R jer je igra, za razliku od ostalih navedenih, vec izasla i trenutno je igram. Buduci da je cena originala 55 eura, nasao sam paradu te sam je platio samo 3 eura kod lokalnog Kineskog sastavljaca racunara; uz odredjene jace graficke kartice dobija i promotivne igre pa vise ne zna sta ce sa njima. I mogu da kazem da igra vredi mnogo vise od utrosenih tri evra !

Evo njenih glavnih karakteristika:

Zanr: FPS / role playing
Tema: futuristicka / post-nuklearna
Multiplayer: da, igriva online
Minimalna konfiguracija: Procesor 2 Ghz, 512 Mb RAM, 3D kartica sa 128 Mb
Preporucena konfiguracija: Procesor 3,2 Ghz, 1 Gb RAM, 3D kartica sa 256 Mb
Direct3D: DirectX: 9.0

Radnja igre: Grogi, totalno izgubljen i sa gubicima pamcenja, junak S.T.A.L.K.E.R-a se obreo kod nekog trgovca ne razumeci sta mu se desava. Ukratko, ovaj mu objasnjava stanje vezano za zonu, taj 'predivni' deo planete koji je unisten 1986 Cernobilskom nuklearnom katastrofom, u kojoj se opet dogodila nova (ali sada neobjasnjiva i po posledicama) jos pogubnija eksplozija. Potpuno poremecena priroda iznedruje opasna mutirana ziva bica ali veci broj artefakata koji su meta pohlepnih pljackasa koji ih skupo prodaju malo skrupuloznim naucnicima. Obelezen tetovazom S.T.A.L.K.E.R, nas heroj je izgubio pamcenje ali zahvaljujuci njoj zna da pripada stalkerima, najamnicima koji vrsljaju Zonom usa odredjenom misijom ili u potrazi za artefaktima. Njegov PDA, koji je ostao ispravan, mu daje dodatne indicije : pre njegove nezgode je imao za zadatak da ubije izvesnog Streloka. Uprkos odsustvu bilo kakvih informacija, krece u potragu za svojom metom; njegov spasilac, trgovac, nije naravno zaboravio da mu da i dodatne misije koje mora realizovati paralelno sa glavnim zadacima. Odvijanje igre je otvoreno i nelinearno, po zelji se mogu birati i igrati misije koje ti se u datom trenutku cini najpodesnijom. Mozes recimo ici u potragu za odredjenim artefaktom ili u lov na neku divljac zbog njenog skupocenog krzna. Obicno, te sekundarne misije su ogranicene vremenski (obicno jedan dan) i donose odredjenu svotu novca ili posedovanje odredjenog predmeta , ali ne doprinose raspletu scenarija.

Gameplay: Nas junak ne moze poneti sa sobom vise od 50 kg opreme a u rukama moze nositi samo po jednu vrstu oruzja, pored noza, granata i pistolja. Cesto se mora vrsiti reorganizacija inventara, izbacivati nekorisne stavri ili ih prodavati, s tim da se uvek ima dovoljna kolicina prvih pomoci, hrane i anti radijacijske opreme neophodne za prezivljavanje u Zoni. Mora se takodje voditi racuna o odevnim rekvizitima (kao na primer pancir ili gas maska) koji ga mogu zastititi od plamena, metaka, hemijskih supstansci i radijacije. Takodje, artefakti koji se mogu ugraditi u pojas mogu dati odredjene pogodnosti po ceni nepovoljnih sekundarnih efekata (na primer: obilnije krvarenje). Ova briga oko itema i opreme je osobenost ove igre ali i potraga za municijom koja ce u drugoj polovini igre biti nasusna s obzirom na kolicinu raspolozivog naoruzanja. U Zoni je municija isto toliko dragocena kao u hrana. Retki trgovci na mapi je nude u ogranicenoj kolicini a ostali likovi iz igre ih gotovo nikakda ne trampe. Da bi se doslo do municije moraju se pretrazivati tela mrtvih, vodeci racuna da se one u borbama ne trose nepotrebno. Nakon bitaka , 'lesinarstvo' je obavezno da bi se dolazilo do itema. Taj osecaj 'manjka municije' daju mnogo zategnutije bitke i odrzavaju osecaj 'ranjivosti' vaseg junaka tokom avanture. Prvi sati igre ce namuciti svakog igraca : obucen u vojnicku uniformu, naoruzan pistolj(ci)cem i sa nekoliko zavoja, moracete se boriti (u pravom smislu te reci) da biste nasli svoje mesto u svetu gde lutaju ogromne mutirane zveri, bande zlikovaca i ne mnogo naklonjena vojska. Kasnije se situacija znatno popravlja ali opet se mora voditi racuna o municiji...
Atmosfera u igri je odlicna: od pustih, kisnih ruskih stepa, vojnih punktova i bunkera, do laboratorija gde gajgerovi brojaci lude ! Sve je obogaceno gomilom sitnih detalja koji ovoj igri daju atmosferu retko susrecenu u FPS pucacinama (ciklus dan / noc; promena klimatskih uslova; manja ili veca prisutnost radijacije; stalna opasnost na terenu...).Ali ono na sta je obracena posebna paznja je vestacka inteligencija ostalih likova i velicina mape za igru.

za kraj: buduci da igru jos uvek igram, verovatno je da me jos cekaju (pozitivna i negativna) iznenadjenja. Pocetnik sam u igranju FPS-a na PC-u  :gammer: pa se malo teze snalazim sa kombinacijom mis/tastatura, sta ces navikao sam da koristim dzojped  ;-). Bez obzira na sve to, umem da je igram !!!

Pozitivno: Odlicna atmosfera, osecaj slobode u igri, solidna vestacka inteligencija, vise razlicitih krajeva...
Negativno: Manje sadrzajan nego sto izgleda, poneki bag s vremena na vreme, trazi 'alu' od masine...

Ako neko ima nesto da doda, samo neka izvoli (Eax ili Sephiroth mozda ?); ja mogu samo da preporucim ovu igru...
Mega blog Blog koji prati novosti iz sveta filma, muzike, tv serija, interneta, softvera, video igara, stripova i još ponečeg...

Van mreže Heretic

  • Ne silazi sa Foruma
  • *****
  • Poruke: 4465
Re: S.T.A.L.K.E.R
« Odgovor #1 poslato: Oktobar 10, 2007, 17:47:25 »
"Obicno, te sekundarne misije su ogranicene vremenski (obicno jedan dan) i donose odredjenu svotu novca ili posedovanje odredjenog predmeta , ali ne doprinose raspletu scenarija."

Ne doprinose raspletu scenarija, ali su presudne za zavrsetak igre. Inace,  samo 2 zavrsetka su, "prava", od ukupno 7, koliko ih ima. Verovatno ces morati da je prelazis dok ti se cela mapa ne ureze u mozdanu koru!

I druga informacija (posto sam ljubitelj filmova): S.T.A.L.K.E.R. je zasnovan na radnji istoimenog filma Andreja Tarkovskog iz 1979. Film bi mogao da se protumaci kao potraga za bogom, poetican je i spor. Izmedju ostalog, govori o nastanaku Zone, o sobi koja ispunjava zelje i pojavi sunjaca(stalkera).

« Poslednja izmena: Januar 31, 2008, 00:41:12 by Heretic »

Van mreže Heretic

  • Ne silazi sa Foruma
  • *****
  • Poruke: 4465
Re: S.T.A.L.K.E.R
« Odgovor #2 poslato: Maj 07, 2008, 00:40:43 »
Ovo sam hteo da postavim jos odavno, ali se do veceras nisam setio...

Screenshot je iz igre i neodoljivo podseca na nedovrsenu svrljisku halu. I posle kazu da se mnogo razlikujemo od Cernobilja  :lol:

Van mreže Bomber

  • Prelazi u legendu
  • ****
  • Poruke: 1289
  • House is Life
Re: S.T.A.L.K.E.R
« Odgovor #3 poslato: Maj 08, 2008, 03:01:24 »
hahahah care!!! ladno original :)
MySpace     FaceBook     Mixography