Svrljig.NET

ŽIVOT I STIL => Sve što čini život. => Gastronomija => Temu započeo: hiperinflacija Jun 18, 2008, 18:32:01

Naslov: Srbiji potreban gastronomski imidž
Poruka od: hiperinflacija Jun 18, 2008, 18:32:01
(http://www.astrozmaj.com/system/img/fotografije/srbija/svakodnevnica/gastroimidz.jpg)

Gastronomska ponuda Srbije veoma je bogata, ali neophodno je poraditi na njenom "gastro" imidžu, ujediniti ponudu i zaštititi prehrambene proizvode - visoki hleb, pršut, ajvar, sir, kajmak, kao nacionalne brendove, rečeno je na konferenciji za novinare u Privrednoj komori Beograda.

Na Sajmu turizma saopšteno je da gastronomska ponuda Srbije još uvek nije konkurentna na evropskom i svetskom tržištu jer i pored zdrave poljoprivredne proizvodnje i stočarskog fonda ne ispunjava standarde bezbednosti hrane neophodne za učešće u svetskoj turističkoj ponudi, rečeno je u Privrednoj komori Beograda.

Profesor visoke hotelijerske škole u Novom Sadu Milorad Vukić rekao je da Srbija mora da radi na razvijanju celokupne turističke ponude sela, pa samim tim i gastronomske ponude, koja može biti izuzetan motiv domaćim i stranim turistima za posetu srpskom selu.

Prema njegovom viđenju, tri su pristupa razvoju tog vida turizma - prvi je približavanje sela gradu, otvaranjem etno restorana i objekata brze hrane, drugi je razvijanje turizma u ruralnim domaćinstvima, što zahteva investicije jer infrastruktura i komunalna higijena moraju biti prilagođene visokim zahtevima posetilaca i turista.

Treći pravac je da se pojedini seoski domaćini bave turizmom i da to bude njihovo jedino zanimanje, a kao još jednu ideju za promociju srpskog seoskog turizma u svetu Vukić je naveo boravak 2.000 stranih turista o trošku države Srbije u seoskim domaćinstvima.

Profesor Ugostiteljsko-turističke škole u Beogradu Boro Milić rekao je da su Ministarstvo ekonomije i regionalnog razvoja i Prirodno-matematički fakultet iz Novog Sada organizovali seriju predavanja o formiranju turističke ponude sela.

Pored gastronomske ponude, za turiste treba organizovati posete poljoprivrednim dobrima, plantažama, farmama, podrumima vina i rakije, obuku u pripremi etnoproizvoda, učešće u dnevnim radnim aktivnostima, zaključio je on.

Izvor: Astrozmaj